dijous, 15 d’octubre del 2026

Molt bon curs 2026-2027

                                                                          L'Hospitalet de Llobregat, octubre de 2026

 

Benvolgudes i Benvolguts, 

Confiem que hagueu pogut tenir un bon inici de curs . Us volem desitjar un molt bon curs !!!! 

Aprofitem per adjuntar-vos el calendari escolar així com un petit resum de les activitats que a data d'avui ja tenim programades per aquest curs 2026-2027.

Aquest  curs continuarem organitzant XERRADES i DEBATS sobre el món de l'Educació, oferint el programa de CONCERTS de música EN DIRECTE a les Escoles i dinamitzant i treballant durant tot el curs per fer les ESCOLES MÉS SOSTENIBLES - coordinats amb les tècniques i tècnics municipals, i a través de la Xarxa d'Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC)- i que seguirem proposant les visites a la DEIXALLERIA MUNICIPAL, adreçades als Centres de Primària, Secundària i de Persones Adultes. 

 

El dimecres 21 d’octubre a les 17:30 h, conjuntament amb el CineFòrum Bellvitge, farem la projecció de la pel·lícula “El Mestre que va prometre el Mar“ al Centre Cultural Bellvitge – Gornal . Després de la projecció es farà un col·loqui. 

 

A més a més ja tenim dates per :

XI JORNADA LUDICOMATEMÀTICA DE L'HOSPITALET. Dissabte 14 de novembre (10:30 – 13:30h). Una activitat de popularització de les Matemàtiques adreçada a tots els públics i edats, organitzada conjuntament amb Pèssics de Ciència, Biblioteques de l’Hospitalet, el Museu de Matemàtiques de Catalunya- MMACA, el CRP i Mestres i Professorat de la nostra ciutat. Com en edicions anteriors es farà a la Rambla Marina, davant de Ca n'Arús  (Metro/FGC Carrilet) i comptarem amb el suport de la Regidoria d'Educació.

SETMANA DE LA SOLIDARITAT. Del 2 al 8 de novembre. Organitzada conjuntament amb l'Espai de Ciutadania i Creu Roja de l'Hospitalet. Aquest any estar dedicada a la defensa de valors com: la Justícia Social, la Pau, la Solidaritat, la Defensa del Medi Ambient,  l’Acollida , el Respecte, La Cooperació , els Drets Humans...

 

ACTIVITATS DE CONÈIXER L'HOSPITALET. Destinades al professorat de tots els nivells educatius i organitzades conjuntament amb el Centre d'Estudis - CELH, el CRP i el Museu d'Història de l'Hospitalet.

Dimarts 17 de novembre (17:30 – 19:30h) . Xerrada sobre : “Dones de l’Hospitalet. A tots els barris” a càrrec de Mari Ángeles García – Carpintero i donar conèixer Recursos per treballar i conèixer l’Hospitalet a càrrec de Pilar Domínguez. 

Dissabte 28 de novembre (10:00 – 13:00h). Passejada pel barri de Santa Eulàlia a càrrec de Manuel Domínguez del CELH

Dimarts 4 de maig (17:30 – 19:30h) . Ruta a peu per la Vila Vella, els orígens de l'Hospitalet a càrrec de Núria Ribas del CELH.

Tenim previst fer la PRESENTACIÓ DEL LLIBRE : “El CEPEC des de dins”. La força col·lectiva d’una convicció”. 

Volem que sigui a finals d’any, fent-la coincidir amb el 6è aniversari de la mort de la que va ser la nostra presidenta i Regidora d’Educació, la Montserrat Company Prats. Va morir el 2 de desembre de 2020.

Volem repetir la iniciativa de “MATEMÀTIQUES AL COMERÇ” col·laborant amb LHCiència i els Comerços de la ciutat per divulgar les Matemàtiques. Així com fer una segona edició D’ESCOLA D’ESTIU MATEMÀTICA organitzada amb els companys d’ACTE.

També esperem que el Parlament de Catalunya aprovi definitivament la ILP del 6% del PIB  per a Educació que permeti garantir els recursos necessaris per a l’educació.Recordem que a la Llei d’Educació de Catalunya del 2009 apareix aquest compromís d’inversió. Continuem demanat que l’Educació sigui una PRIORITAT de país, tant de bo. 

Durant el curs us anirem informant de totes les activitats i anireu rebent més informació. També podeu visitar el nostre blog, seguint-nos a twiter o al facebook o si preferiu ens podeu enviar un whatsapp al 644 38 85 58 !

MOLT BON CURS 2026 - 2027 !!!!

El Casalet - Moviment d'Ensenyants de l'Hospitalet

Robert Escribano Martínez

Meritxell Buil Martíne

Enric Roldán Bermejo